نماینده سابق ملکان به انفصال از خدمت و شلاق محکوم شد
نماینده سابق ملکان به انفصال از خدمت و شلاق محکوم شد
سلمان خدادادی، نماینده سابق مجلس از اتهام تعرض به زهرا نویدپور که طی روند محاکمه به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد، تبرئه شد.

سلمان خدادادی، نماینده سابق مجلس اگر چه بر اساس رای دادگاه کیفری استان تهران از اتهام “تعرض” به زهرا نویدپور که به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد تبرئه شده، اما به دلیل “رابطه نامشروع و سوءاستفاده از موقعیت” به دو سال انفصال از خدمات دولتی و شلاق محکوم شده است.

این نماینده سابق مجلس برای دومین بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده است. در اولین دور محاکمه او، شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران این نماینده سابق مجلس را در “زنای بدون عنف” مجرم تشخیص داده بود اما با اعتراض وی رأی دادگاه نقض شد.

لازم به ذکر است این رای در صورت اعتراض مجدد متهم در دیوان ‌عالی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، زهرا نویدپور در خرداد ۱۳۹۷ با استناد به یک فایل صوتی مدعی “تجاوز” سلمان خدادادی به او شده بود. جنازه این زن جوان طی روند دادگاه در خانه‌اش در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی پیدا شد. مسئولین، بر اساس آزمایش‌های سم شناسی دلیل مرگ نویدپور را مصرف قرص برنج اعلام کردند اما برخی رسانه‌ها مرگ این زن جوان را مشکوک خوانده بودند.

شاکی پرونده برای رسیدگی به شکایتش و طرح ادعای تجاوز و سوء استفاده جنسی سلمان خدادادی تلاش‌های فراوانی داشت که با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبرو شد. جسد او چند ماه بعد از طرح این ادعا در ۱۶ دی ماه همان سال در خانه‌اش پیدا شد. گزارش پلیس ایران دلیل مرگ وی را خودکشی عنوان کرد.

زهرا نویدپور در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی که از خارج ایران پخش می‌شود، گفته بود که علیه خدادادی به هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و سپس به دادگاه ملکان شکایت کرده است.

او همچنین پیش از مرگش در فضای مجازی مدعی تهدید به “اسیدپاشی” و “مرگ” توسط افراد ناشناس و اطرافیان سلمان خدادادی شده بود اما پیش از حضور در دادگاه، جسدش در خانه‌اش در ملکان پیدا شد.

 

  • منبع خبر : شرق