پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی استان به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم ثبتی ارک
پاسخ مدیرکل میراث فرهنگی استان به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم ثبتی ارک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برنامه زنده بئش داش، توضیحاتی در مورد ویدیوی خبری بوراپرس در مورد ساخت ساختمان ۹ طبقه در حریم ثبتی ارک تبریز، ارائه کرد. ‌ بوراپرس؛ احمد حمزه زاده در این خصوص گفت: در مورد ساختمان چند طبقه‌ای که در حریم ارک ساخته می‌شود، اداره میراث فرهنگی […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برنامه زنده بئش داش، توضیحاتی در مورد ویدیوی خبری بوراپرس در مورد ساخت ساختمان ۹ طبقه در حریم ثبتی ارک تبریز، ارائه کرد. ‌

بوراپرس؛ احمد حمزه زاده در این خصوص گفت: در مورد ساختمان چند طبقه‌ای که در حریم ارک ساخته می‌شود، اداره میراث فرهنگی با طرح شکایت رای به تخریب طبقات اضافی این را بنا را گرفته بود اما در دادگاه تجدیدنظر، رای به ابقا صادر شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر همکاران ما در بخش حقوقی، این پرونده را دوباره در دیوان عدالت اداری مطرح کرده‌اند تا مجددا رای توقف عملیات و تخریب طبقات اضافی صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، توضیحی در مورد چرایی رای به ابقا در دادگاه تجدیدنظر نداد. طبق قانون، ساخت ساختمان بیش از دو طبقه در حریم ثبتی آثار تاریخی مجاز نیست و مشمول مجازات می‌شود.