ر اساس نتایج آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته فراگیری ریاضیات با زبانهای ترکی، کرهای، چینی و ژاپنی در قیاس با زبان انگلیسی به مراتب راحتتر می باشد، دانشمندان علت راحتی فراگیری ریاضیات به زبانهای یاد شده را به کلمات و افادههای موجود در هر یک از زبانهای یاد شده پیوند میدهند. نتایج تحقیقات مذکور حاکی […]
ر اساس نتایج آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته فراگیری ریاضیات با زبانهای ترکی، کرهای، چینی و ژاپنی در قیاس با زبان انگلیسی به مراتب راحتتر می باشد، دانشمندان علت راحتی فراگیری ریاضیات به زبانهای یاد شده را به کلمات و افادههای موجود در هر یک از زبانهای یاد شده پیوند میدهند. نتایج تحقیقات مذکور حاکی از شمارش و حساب آسان در کودکانی که به هر یک از زبانهای ترکی، چینی، ژاپنی و کرهای تسلط دارند میباشد.
تاثیر تفاوت زبانها در فراگیری ریاضیات به صورت نوشتاری توسط کودکان یکی از مهمترین مباحثی می باشد که پداگوگها و روانشناسان در پی یافتن پاسخی علمی برای آناند. آخرین تحقیقات مرتبط با موضوع یاد شده حاکی از تاثیرات مضر کلمات زبان انگلیسی در کودکانی که به این زبان به شمردن و حساب می پردازند می باشد، محققین برای خنثی نمودن تاثیر مضر زبان انگلیسی در فراگیری ریاضیات توسعه مهارت ریاضی را در سنین پائین و به کمک بازیها پیشنهاد می کنند.
بر اساس تحقیقات پرفسور کارن فوسون از بخش آموزشی دانشگاه نوروسترن و پرفسور یئپینگلی به عنوان کارشناس آموزش ریاضی از دانشگاه A&M تگزاز که سالها در مورد تفاوت زبانهای چینی و انگلیسی به تحقیق می پردازند اعداد شمارشی در زبان چینی دارای ۹ نام ولی در زبان انگلیسی دارای ۲۰ نام مختلف می باشند.
عدد در زبان ترکی سای (Say) نامیده می شود. شمارش(سایماق) اعداد در زبان ترکی تابع قاعده معینی است و در شمارش ابتدا اعداد بزرگتر و سپس اعداد کوچکتر خوانده و نوشته می شوند. برخلاف تمام زبان های دیگر همچون فارسی و عربی انگلیسی و…. هیچ استثنایی درآن وجود ندارد و اعداد جا و شکل خود را عوض نمی کنند.