واحدهای صنعتی با دستگاه مخترع تبریزی متحول می‌شوند 
واحدهای صنعتی با دستگاه مخترع تبریزی متحول می‌شوند 
محمد مصراوغلی یکی از مخترعان جوان تبریزی؛ به تازگی دستگاه ویژه‌ای اختراع کرده که می‌تواند کاربردی بسیار ارزشمند در واحدهای صنعتی داشته باشد
بوراپرس؛ محمد مصراوغلی یکی از مخترعان جوان تبریزی؛ به تازگی دستگاه ویژه‌ای اختراع کرده که می‌تواند کاربردی بسیار ارزشمند در واحدهای صنعتی داشته باشد ولی به گفته وی بر خلاف تاثیری که این ابتکارات می تواند در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشد به دلیل نبود حمایت مسئولان، این دستگاه ها به جای ورود به چرخه صنعت و رونق تولید در کنج کارگاه خاک می‌خورند.
این مخترع جوان در مورد دستگاه اختراعی‌اش می‌گوید:
بیشتر دستگاه‌های سی ان سی در کشور دارای محور Z ثابت هستند که باعث محدودیت در طراحی و ساخت می‌شود و برای افزایش کارایی و رفع محدودیت دستگاه نیاز به هزینه‌های گزاف داریم. ابزار “هد سینوسی ” یا همان angel head برای دستگاههای سی ان سی طراحی کردم که باعث کارایی بیشتر دستگاه‌های فرز سی ان سی می‌شود و محور Z  دستگاه را از حالت ثابت خارج می‌کند.
وی در مورد کارکرد این دستگاه ادامه می‌دهد:
در واقع میتوان در زوایای مختلف اقدام به ماشینکاری کرد و قطعات پیچیده را با همین دستگاه‌های عادی طراحی نمود که باعث افزایش کارایی دستگاه‌های فرز سی ان سی می‌شود.
مصراوغلی در مورد اهمیت تولید این دستگاه می‌گوید:
دوستان عزیزی که با دستگاه‌های فرز سی ان سی کار می‌کنند، بعلت گران بود دستگاه مشابه خارجی توانایی خرید این ابزار رو ندارند، امیدوارم با حمایت، این ابزار را بصورت انبوه تولید و در اختیار صنعت کشور قرار دهیم.