عشرت شایق در رویای وزارت!
عشرت شایق در رویای وزارت!
با انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور کشور، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف رایزنی‌های خود را برای انتصاب افراد در پست‌های مهم و تاثیرگذار دولت شروع کرده‌اند. 
نام عشرت شایق‌؛ نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در لیست تصدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است.
با توجه به اینکه گفته می‌شود انتصاب یک زن در کابینه رئیس جمهور آینده حتمی است، حضور شایق در این سمت نیز دور از ذهن نیست.
عشرت شایق هرچند نام آشنای تبریز است اما در دورانی که نماینده منتخب تبریز بود، کارنامه درخشانی برای تبریز ثبت نکرد و می‌توان ادعا کرد در مجلس هفتم، کاری جز دفاع از مواضع اصولگرایان نداشت. از همین رو در صورتی که شایق وزیر میراث فرهنگی شود، مصداق «ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان»، بهتر است امیدی به بهبود وضعیت میراث تبریز کهنسال نداشته باشیم چون در سال‌های گذشته برایمان ثابت شده، مسئولین تبریزی یا استانی که مقام کشوری به دست آورده‌اند برخلاف مقامات شهرهای مرکزی کشور، هرگز به فکر حل مشکلات و آبادی شهرشان نبوده‌اند، عیسی کلانتری اهل مرند هم نمونه خوبی برای همین ادعاست!
نگاهی به فعالیت‌های سال‌های گذشته شایق نشان می‌دهد، وی بعد از مجلس هفتم همواره در تلاش برای حفظ موقعیت سیاسی خود بوده است. او پس از موفقیت در انتخابات مجلس هفتم، در دوره‌های هشتم و نهم از حضور در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز ناکام ماند. در دوره دهم مجلس با تغییر حوزه انتخابیه، در تهران ثبت نام کرد که با کسب ۲ هزار و ۲۵۰ رأی در جایگاه ۴۶۲ ایستاد و از تهران نیز آرای کافی را به دست نیاورد. صلاحیت نماینده مجلس اسبق تبریز برای مجلس یازدهم به دلیل فرزندان خارج نشینش تایید نشد و از مجلس یازدهم هم بازماند.
 شایق امسال نیز به عنوان نامزد ششمین شورای شهر تهران در انتخابات تهران شرکت کرد و با ۲۴۰۳ رای، نفر ۱۳۷ لیست اعلامی شد و نتوانست وارد شورای شهر تهران شود.
  • نویسنده : مریم چرخ انداز