زنان نام آشنایی که برای شورای شهر تبریز کاندیدا شدند
زنان نام آشنایی که برای شورای شهر تبریز کاندیدا شدند
تبریز زنان تحصیلکرده، متخصص و خانم مدیر‌های با تجربه کم ندارد، اما در ایام ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای ششم، گویا زنان فعال تبریز نسبت به این دوره از انتخابات در بی اعتنایی کامل بودند.
از طرفی معتمدین استان هم چند کاندیدای نخبه زن را تایید نکردند و می‌رفت تا انتخابات به شکل انتصابات تنها معرفی کننده نماینده زن شورای ششم باشد. در هفته‌هایی که گذشت با نهایی شدن لیست نامزدها و انتشار اسامی از طرف فرمانداری تبریز، نام ۵ زن داوطلب نمایندگی شورا ششم شهر ‌در فضای رسانه‌های محلی پرتکرار آمد. بوراپرس به بررسی کارنامه این ۵ نفر پرداخته است.
غفوری
حکیمه غفوری مادر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری است. حکیمه خانم در سن کم با رضا عدالت اکبری فرمانده سابق سپاه استان ازدواج کرده و امروز مدیر مدارس دخترانه شاهد تبریز است. خانم غفوری و اعضای خانواده‌اش به طیف تندروی اصولگرایان منتصب هستند. وضعیت خانم غفوری در انتخابات‌ شوراها شباهت زیادی به شرایط آیت الله رییسی در رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری دارد. گویی زمین و زمان با هم دست به یکی شدند تا مسیر حضور و انتخاب حکیمه غفوری برای شورای شهر تبریز هموار شود. تصویر خانم غفوری امروز تقریبا در تمام لیست های اصولگرایان سرلیست شده و هوادارانش برای ورود این نماینده به شورا با جان و دل در سطح شهر فعالیت می‌کنند.
مبصر
آرزو مبصر سردرودی است، تحصیلکرده و متخصص است.
همسرش بابک شریفی شرایط ارتباط مستمر او با شورا و شهرداری را فراهم کرد و حتی آرزو در یک مقطعی به عنوان کارمند در شورای استان فعالیت داشت.
آرزو مبصر عضو شورای پنجم سردرود بود. او چهار سال گذشته را در شورای شهر سردرود برای چهار سال آینده‌اش در شورای تبریز کار کرده. فعالیت رسانه بالایی داشته و دارد. روابط عمومی و ادمین‌های صفحات مبصر چهار سال او را همواره در راس خبرهای شورا و شهرداری سردرود نگه داشتند. وقتی می‌گویند در انتخاب همسر دقت کنید به چنین روزهایی اشاره می‌کنند. همسر مبصر مدیر برنامه متعهد و دلسوزی است. امروز آرزو مبصر در تمام لیست‌ها دیده می‌شود.
حضرتی
اکرم حضرتی، عضو شورای چهارم تبریز بود که توانست با شعار بانوی اول فرهنگ و عکس‌های روتوش شده وارد شورای شهر شود. اما در سال چهارم به اتهام فساد دستگیر و بعدها از شورا اخراج شد. هر چند که گفته شد در مراحل تجدید نظر برای او حکم برائت صادر شده است. امروز حضرتی با تایید نهایی هیات نظارت مرکزی مجددا وارد گود انتخابات شده، حضرتی در این دوره هم با شعار بانوی اول فرهنگ و عکس‌هایی که او را ده سال جوانتر نشان می‌دهند سعی دارد رای مردم را برای حضور در شورای ششم تبریز کسب کند. به نظر می‌رسد حضرتی برای این دوره نیز همچون دوره قبل ریخت و پاش فراوانی تدارک دیده و همه جای شهر با تصاویرش مزین شده است.
آصفی
نازیلا آصفی، عضو شورای اول و دوم تبریز و اولین فرماندار زن در دولت اصلاحات بود که بعدها در چند بار رد صلاحیت او را از حضور در انتخابات شورا و مجلس بازداشتند. حال او به عنوان یک اصلاح طلب از مجلس اصولگرا تایید صلاحیت گرفته. آصفی در تبریز چهره‌ای آشنا و بی حاشیه است و بی سر و صدا دارد. او می‌خواهد در رقابت با لیست‌های اصولگرایان به عنوان یک اصلاح طلب وارد شورای ششم شهر تبریز شود.
اندیش
سونیا اندیش تنها زن لیست امید بود و تنها زن شورای پنجم شد. شاید امروز اصلاح طلبان از اعتماد به او پشیمان باشند چون نه با اصولگرایان بود و نه با اصلاح طلبان ماند. سونیا اندیش در خانه‌اش یک کمد پر از روسری های شیک دارد. عضو اتاق بازرگانی تبریز است و روحیه‌ای برابری طلب دارد. سونیا اندیش قصد دارد بار دیگر در شورای شهر تبریز حضور پیدا کند.
برنون
وحیده برنون شانسی برای تبریز بود. زنی با تخصص شهرسازی که امید بالای شورای ششم بود. برنون نتوانست در هیچکدام از سه مرحله نظارتی بعد از ثبت نام‌ها صلاحیت خود را برای کاندیدا شدن کسب کند و از رقابت‌های شورای شهر ششم تبریز باز ماند.
  • نویسنده : فائزه صدر