وعده های همتی برای تبریز
وعده های همتی برای تبریز
«عبدالناصر همتی»، روز جمعه در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه انسانی سهند پخش میشد شرکت کرد.
«عبدالناصر همتی»، روز جمعه در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه انسانی سهند پخش می‌شد، اولویت دولت آینده خود را بازنگری در سیاست‌های اقتصادی و ریل گذاری جدید در این بخش اعلام کرد و افزود: در نگاه سیاسی، مسایل امنیتی دیده می شود و یکی از معضلات استان ها نگاه سیاسی از مرکز و راه حل ها ارایه شده با دید امنیتی و بر مبنای تصمیمات متمرکز از مرکز است.
همتی، با تاکید بر اینکه باید سیاست در اختیار اقتصاد قرار بگیرد تا شرایط زندگی و معیشت مردم بهبود یابد، افزود: من در ۴۰ سال اخیر تنگناهای اقتصادی را زیر نظر داشته ام و می‌دانم مشکل کشورمان کجاست و از شاخص های اقتصادی اطلاع دارم و باید از آخرین فرصت باقی مانده برای اصلاح اقتصاد استفاده کرد.
وی یادآوری کرد: من می‌خواهم فقط چهار سال رییس جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه من این است که هر سه ماه با نخبگان هر استان جلسه تشکیل دهم تا ویژگی های هر استان را بشناسیم و بر اساس آن ها برنامه ریزی کنیم.
همتی، با بیان اینکه تبریز و آذربایجان روزگاری شهر اولین ها بوده و امروز از این رتبه فاصله گرفته است، ادامه داد: باید این استان و تبریز به مرحله ای برسد که دوباره حرف اول را بزند و به عظمت گذشته بازگردد و این کار از اولویت های دولت بنده است.
وی ایجاد قطار تندرو و سریع السیر تبریز _ تهران، احیا و گسترش صنعت پوشاک و فرش را از برنامه های خود برای این استان اعلام و یادآوری کرد: صنعت پوشاک این استان با واردات پوشاک از ترکیه در خطر افتاده و صنعت فرش به خاطر تحریم ها رونق گذشته خود را از دست داده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تیم تراکتور موفق شد تا دو قطبی بین استقلال و پرسپولیس در فوتبال کشور را از بین ببرد، گفت: این تیم اکنون در سطح بهتری بوده ولی باید سطح آن با حمایت دولت بهتر شود.
همتی، با تاکید بر اینکه زبان ترکی باید در مقاطع پایین به کودکان آموزش داده شود، ادامه داد: من شعار نمی دهم و برنامه هایی را که بدانم عملی نیست مطرح نمی کنم.