۱.۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن تئاتر شهر تبریز
۱.۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن تئاتر شهر تبریز
فرماندار تبریز گفت: حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ۵۰۰ میلیون تومان از محل بودجه سالانه شهرداری تبریز جهت تکمیل و تجهیز سالن تئاتر شهر اختصاص یافته است و امیدواریم این سالن هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

بهروز مهدوی روز شنبه در بازدید از خانه هنرمندان تبریز، با بیان این‌که هنرمندان قشر فرهیخته جامعه و آیینه‌ تمام نمای فرهنگ آن جامعه هستند، اظهار کرد: متأسفانه یکی از حوزه‌های مهمی که در اثر شیوع کرونا آسیب دیده است، حوزه فرهنگ و هنر است.
وی افزود: رفع مشکلات این حوزه به ویژه مشکلات معیشتی هنرمندان در ایام کرونا باید از دغدغه‌های اصلی مسوولان مربوطه و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری باشد.
مهدوی افزود: باید در این حوزه شاهد شکوفایی آثار فاخر باشیم و اگر دستگاه ها بر اساس وظایف محوله در این مسیر گام بردارند، این مهم به طور حتم محقق می شود.

پیش از این نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بازدید از مجموعه تئاتر شهر تبریز پی گیر رفع مشکلات آن شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی چندی پیش اعلام کرده است: مجموعه “تئاتر شهر” تبریز در حال تکمیل است.

محمد محمدپور در خصوص دلیل تعطیلی یک ساله مجموعه تئاتر شهر تبریز، گفت: بنای این مجموعه، قدیمی بوده و بالای ۸۰ سال قدمت داشت و از سازه‌های پیوسته در آن استفاده نشده بود به طوری که موجب لرزش‌ و ارتعاشاتی در ساختمان می‌شد و هنرمندان و بازیگران صحنه نیز از عدم استحکام این بنا به شدت نگران بودند.

وی افزود: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یک گروه مطالعات برای آسیب شناسی این بنا تشکیل یافت و در نتیجه مشخص شد که این ساختمان نیاز به مقاوم سازی دارد از این‌رو برای شروع این عملیات ساختمانی، مجموعه تئاتر شهر تبریز در اواخر سال ۹۷ تعطیل شد.

وی ادامه داد: پس از تعطیلی، اعتبارات لازم جهت مقاوم سازی بنا تامین و عملیات آغاز شد؛ بخش‌های مختلفی در سالن از جمله ستون‌های مختلفی ایجاد و به یک دیگر پیوست داده شد.

محمدپور بیان کرد: زمان اتمام مقاوم سازی به دلایل مشکلاتی چون نبود بودجه و غیره بیش از زمان مشخص شده طول کشید و تا اواخر سال ۹۸ ادامه داشت اما اکنون مقاوم سازی تقریبا به اتمام رسیده و عمر ساختمان چند برابر شده و به شرایط قابل اطمینان رسیده است.

وی افزود: بخش‌هایی که استفاده نمی‌شد و فقط به عنوان انباری به کار می‌رفت، به پلاتو (فضایی مخصوص به تمرین نمایش) تبدیل شدند؛ اکنون چهار پلاتو استاندارد و قابل قبول در حال آماده سازی است.