آیا عمر سیاسی دبیری تمام شده است؟
آیا عمر سیاسی دبیری تمام شده است؟

بوراپرس؛ بدون شک شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز، در چند سال گذشته یکی از چهره‌های تاثیرگذار در تصمیمات مهم شهری و اجتماعی از جمله انتخاب شهردار برای تبریز، بوده است. کسی که گاهی تصمیماتش را دیکتاتور مآبانه و مبتکرانه می‌دانند اما خودش اعتقاد دارد همیشه برای تجمیع آرا و اتحاد در شورا تلاش کرده […]

بوراپرس؛ بدون شک شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز، در چند سال گذشته یکی از چهره‌های تاثیرگذار در تصمیمات مهم شهری و اجتماعی از جمله انتخاب شهردار برای تبریز، بوده است.

کسی که گاهی تصمیماتش را دیکتاتور مآبانه و مبتکرانه می‌دانند اما خودش اعتقاد دارد همیشه برای تجمیع آرا و اتحاد در شورا تلاش کرده است. اتحادی که همیشه به نفع دبیری و ائتلافش بوده و نمونه عینی آن در انتخاب شهین باهر به عنوان شهردار تبریز نیز دیده شد.

درحالی که ائتلاف لیست امید با هشت عضو گزینه دیگری غیر از شهین باهر برای انتخاب داشتند اما ائتلاف مستقلین و اصولگرایان شورای شهر با پنج عضو و با پشت کردن دو عضور لیست امید به ائتلافشان، ایرج شهین باهر گزینه مورد نظر دبیری را شهردار تبریز و شهرام دبیری را رئیس شورای شهر کرد.

اکنون سوالی که پس از بازداشت رئیس شورای شهر باید به آن پرداخت، این است که دستگیری و بازداشت فردی همچون دبیری چه تبعات اجتماعی و شهری خواهد داشت؟ آیا عمر سیاسی وی به اتمام رسیده است؟
آنچه که مسخص است؛ تغییرات اساسی در بدنه شهرداری و شورا حتمی است.
بازداشت دبیری و دادگاهی‌ شدن وی، تغییرات اساسی در شهرداری و شورای شهر را فراهم خواهد کرد. شهردار فعلی تبریز که از حمایت صد درصدی شهرام دبیری برخوردار بود، به احتمال فراوان به دلیل انتقادات بیشماری که از وی می‌شود و با نبود دست‌های حمایتی، کنار گذاشته می شود و شکور اکبر نژاد رئیس‌ پیشین شورای شهر دوباره ریاست شورا را بر عهده خواهد گرفت. از طرفی بسیاری از مدیران، معاونان و مشاورانی که به وسیله ایرج شهین باهر وارد بدنه شهرداری تبریز شده بودند، کنار گذاشته خواهند شد.