همکاری کم‌سابقه اپل و گوگل برای ردیابی کووید ۱۹ در تلفن‌های همراه
همکاری کم‌سابقه اپل و گوگل برای ردیابی کووید ۱۹ در تلفن‌های همراه

بوراپرس؛ گوگل و اپل تصمیم به تولید و ایجاد اپلیکیشنی گرفته‌اند که احتمال خطر کرونا برای هر فرد را با استفاده از دایره ارتباطاتش و کسانی که با آنها در تماس بوده‌ به وی اعلام کند. این اپلیکیشن نیاز به نصب و وارد کردن اطلاعات دارد؛ هرچند سیستم‌های اندروید و ios توان رصد کردن یک […]

بوراپرس؛ گوگل و اپل تصمیم به تولید و ایجاد اپلیکیشنی گرفته‌اند که احتمال خطر کرونا برای هر فرد را با استفاده از دایره ارتباطاتش و کسانی که با آنها در تماس بوده‌ به وی اعلام کند.

این اپلیکیشن نیاز به نصب و وارد کردن اطلاعات دارد؛ هرچند سیستم‌های اندروید و ios توان رصد کردن یک سوم از جمعیت دنیا را بصورت بالقوه دارند.

اسم این اپلیکیشن “contact tracing” یا “ردیابی تماس” است و هدف اصلی از ساخت آن قطع زنجیره مبتلایان ویروس کروناست.
در این اپلیکیشن افرادی که کرونا مثبت هستند موظفند اطلاعات خود را ثبت کنند و اگر فردی در ۱۴ روز گذشته در معرض تماس با فرد ناقل یا مبتلا بوده باشد؛ به آن شخص نیز اعلانی به معنی قرنطینه و ایزوله کردن خودش فرستاده می‌شود. از طرفی چون این اپلیکیشن به خصوصی‌ترین و حساس‌ترین اطلاعات سلامت افراد مربوط است؛ برای حفظ حریم خصوصی به افراد اطلاع داده نمی‌شود که کجا و از چه کسی آلوده شده‌اند.

این تکنولوژی در اواسط ماه می(تقریبا اواسط اردیبهشت) در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود این اپلیکیشن با تکنولوژی بلوتوث کار می‌کند و توانایی تشخیص فرد ناقل را تا ۶ فوت (۲ متر) دارد.