بسته معیشتی کرونا یا صدقه سری!
بسته معیشتی کرونا یا صدقه سری!

بوراپرس؛ وقتی از مردم خواسته می‌شود در خانه بمانند، این بدان معناست که بسیاری باید دست از شغل و درآمدشان بکشند تا با مشارکت عمومی بتوان بر بیماری کرونا غلبه کرد. اما در این بین، کارگران روزمزد و خانوارهای کم درآمد، حتی خانواده‌هایی با درآمد متوسط نیز برای تامین حداقل‌های زندگی چاره‌ای جز کار کردن […]

بوراپرس؛ وقتی از مردم خواسته می‌شود در خانه بمانند، این بدان معناست که بسیاری باید دست از شغل و درآمدشان بکشند تا با مشارکت عمومی بتوان بر بیماری کرونا غلبه کرد.

اما در این بین، کارگران روزمزد و خانوارهای کم درآمد، حتی خانواده‌هایی با درآمد متوسط نیز برای تامین حداقل‌های زندگی چاره‌ای جز کار کردن و حضور در اجتماع ندارند.

بسیاری از دولت‌ها برای گذراندن دوران قرنطینه خانگی یا همان فاصله‌گذاری اجتماعی خودمان با تعیین مبلغ ماهیانه یا تامین مواد خوراکی و بهداشتی هفتگی از خانوارهایی که در این دوران متضرر می‌شوند، حمایت می‌کنند.

دولت روحانی نیز با طرحی با عنوان بسته معیشتی کرونا برای دهک‌های پایین درآمدی، مبلغی بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان برای اقشار آسیب پذیر تعیین کرده است.
بر فرض که همه اقشار کم درآمد تحت پوشش این طرح قرار بگیرند آیا مبلغ تعیین شده با در نظر گرفتن قیمت روز کالاهای اساسی جوابگوی نیاز یک خانواده چهار نفری است؟
با یک حساب سرانگشتی، اگر ماهانه ده کیلو برنج، یک کیلو گوشت گوساله و مرغ، ده کیلو پیاز و سیب زمینی، ده کیلو صیفی جات و سبزیجات، پنج کیلو حبوبات، پنج کیلو میوه و دو کیلو لبنیات مصرف شود، بدون در نظر گرفتن اقلام بهداشتی، مبلغی بیش از ۶۰۰ هزار تومان برای رفع نیازهای خوراکی و اساسی یک خانوار چهار نفری نیاز است.
بهتر است؛ مسئولین محترم قبل از اجرای طرح‌های معیشتی و اعلام آن با افتخار تمام، سری به بقالی و سبزی فروشی محله بزنند و بعد بسته‌های معیشتی را در قالب صدقه سری به مردم ارائه کنند.

 

مریم چرخ انداز