یوگا و کنترل نفس راهکار مقابله با استرس کرونا
یوگا و کنترل نفس راهکار مقابله با استرس کرونا

بوراپرس؛ موسسه پزشکی هاروارد برای مقابله با استرس کروناویروس؛ یوگا و مدیتیشن و کنترل تنفس را پیشنهاد کرد. . این موسسه در آخرین مقاله ی مربوط به نکات بهداشتی و سلامتی تحت عنوان ” مقابله با اضطراب ویروس کرونا” که در هفته‌ی جاری منتشر شد عنوان کرده است که کنترل بر تنفس یکی از راه‌های […]

بوراپرس؛ موسسه پزشکی هاروارد برای مقابله با استرس کروناویروس؛ یوگا و مدیتیشن و کنترل تنفس را پیشنهاد کرد. .
این موسسه در آخرین مقاله ی مربوط به نکات بهداشتی و سلامتی تحت عنوان ” مقابله با اضطراب ویروس کرونا” که در هفته‌ی جاری منتشر شد عنوان کرده است که کنترل بر تنفس یکی از راه‌های عملی و آزمایش شده برای کنترل استرس است. .
مرکز سلامتی هاروارد نوشت:” مدیتیشن روزانه و منظم بسیار آرامشبخش است. اپلیکیشن های زیادی در دنیا وجود دارند که این متدها را آموزش می‌دهند و افراد در سراسر دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
“شما شخصی هستید که هرگز یوگا امتحان نکرده اید؟ اشکالی ندارد. امتحان کنید؛ امتحان کردن یک فعالیت جدید می‌تواند لذتبخش و خوشایند باشد.”
.
یکی از بهترین و ساده ترین راه‌های کنترل تنفس و غلبه بر استرس، “تنفس مربعی” است. تصور کنید که فرآیند تنفس شما در محیط یک مربع حرکت می‌کند و شما چهار ضلع را با دم، مکث، بازدم، مکث می‌کشید و هر ضلع را در سه ثانیه ای که به آرامی میشمارید طی میکنید.
حال شروع کنید: سه ثانیه از راه بینی دم انجام دهید، سه ثانیه نفستان را حبس کنید، سه ثانیه از راه دهان بازدم کنید و دوباره سه ثانیه نفستان را حبس کرده و چرخه را از ابتدا شروع کنید. بعد از چند دقیقه انجام مرتب این کار به مراتب احساس آرامش و تمرکز خواهید کرد. ‌
منبع: اکونومیک تایمز