هند و ویروس کرونا؛ فراری جادویی یا بحرانی در پیش‌رو؟
هند و ویروس کرونا؛ فراری جادویی یا بحرانی در پیش‌رو؟

هند با وجود اینکه سه هزار کیلومتر مرز خاکی با چین دارد؛ دومین کشور پرجمعیت جهان و همواره در بحران بهداشتی است، پس چگونه توانسته از ویروسی که مرزها و قاره‌ها را درنوردیده است، جان سالم به در ببرد؟ در حالیکه این  ویروس در جهان بیشتر از ۱۳۰ هزار نفر را آلوده کرده و پنج […]

هند با وجود اینکه سه هزار کیلومتر مرز خاکی با چین دارد؛ دومین کشور پرجمعیت جهان و همواره در بحران بهداشتی است، پس چگونه توانسته از ویروسی که مرزها و قاره‌ها را درنوردیده است، جان سالم به در ببرد؟

در حالیکه این  ویروس در جهان بیشتر از ۱۳۰ هزار نفر را آلوده کرده و پنج هزار نفر را به کام مرگ کشانده‌است، مقامات هندی اظهار کرده‌اند که پنج هزار هندی تست شده و تنها ۸۴ نفر تستشان مثبت بوده است.

هند مانند سایر کشورها ممنوعیت ورود برای افرادی که در ۱۴ روز گذشته به کشورهایی مثل ایران، چین و ایتالیا سفر کرده‌اند، گذاشته است اما آیا این دلیل کافی است؟

نخست وزیر هند “نارندا مودی” در توییتی عنوان کرد که هند می‌تواند حلقه‌ی سرایت ویروس را قطع کند ولی از سویی این کشور، بهشتی برای این ویروس است. زیرا نزدیک ۷۰ میلیون نفر در فقر کامل زندگی می‌کنند. در هر یک کیلومتر مربع در هند ۴۲۰ نفر زندگی می‌کنند که این رقم در چین ۱۴۸ نفر است. متخصصان عنوان کرده‌اند که احتمالا هند آمار واقعی را برای جهان منتشر نمی‌کند یا اینکه هرگز توان تست تمام افراد مشکوک  را ندارد ولی وزیر بهداشت هند این مسئله را انکار کرده و آمار را کاملا صحیح خوانده است.

وی عنوان کرد که سیستم بهداشتی هند بارها قبلا خودش را در بیماری‌هایی مثل ویروس “نیپاه” در سال ۲۰۱۸ ثابت کرده است. وی اظهار امیدواری کرد که افزایش رطوبت و دمای هوا ویروس را مهار کند؛ اتفاقی که برای سارس و ویروس تنفسی خاورمیانه (مرس) افتاد.

جالب اینکه نخست وزیر یکی از ایالت‌های پرجمعیت هند به نام “اوتار پرادش”، “یوگا” را یکی از عوامل مصونیت اعلام کرد.

منبع: economic time