کلید مجازی برای آسانسورها جهت مقابله با کرونا
کلید مجازی برای آسانسورها جهت مقابله با کرونا

استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته است تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند. یک استارتاپ چینی به نام EASPEED کلیدهایی مجازی اختراع کرده تا مردم روی هوا یک صفحه‌نمایش کنترلی را تصور کرده و روی آن ضربه بزنند. این شرکت نوپا از اختراع ثبت شده‌ای به نام […]

استارتاپ چینی کلیدهای مجازی برای آسانسورها ساخته است تا مردم روی هوا کلیدها را انتخاب و از کرونا در امان بمانند.

یک استارتاپ چینی به نام EASPEED کلیدهایی مجازی اختراع کرده تا مردم روی هوا یک صفحه‌نمایش کنترلی را تصور کرده و روی آن ضربه بزنند.

این شرکت نوپا از اختراع ثبت شده‌ای به نام DCT-plate برای طراحی صفحه‌کلید مجازی استفاده کرده است. در این فناوری از یک آیینه شیشه‌ای برای ساختن تصاویری از کلیدها و چراغ‌ها در هوا سود برده شده است.

یک سنسور الکتریکی در پیش‌روی مسافران آسانسورها نصب شده است که می‌تواند حرکات دست مسافران را تشخیص داده و ردگیری کند. این سنسور الکتریکی پس از اینکه حرکت دست مسافر را تشخیص داد، دستور فشار دادن کلید مورد نظر روی برد اصلی آسانسور را صادر می‌کند. به این ترتیب، مسافران بدون اینکه نیاز به تماس با کلیدهای آسانسور داشته باشند؛ می‌توانند در طبقات مختلف جابه‌جا شوند.

شرکت EASPEED به رسانه‌ها گفته است از این دستگاه‌ها در چندین آسانسور بیمارستان‌های استان آنهویی چین نصب شده است. قرار است به‌زودی تعداد دستگاه‌های بیشتری تولید و در ساختمان‌های عمومی سراسر کشور چین نصب شود.

در صفحه‌کلید EASPEED کلیدهایی برای بالا رفتن، پایین رفتن، باز و بسته شدن در و شماره برخی طبقات تعبیه شده است./ یک پزشک