دوری از اضطراب و مثبت اندیشی راه مقابله با کرونا
دوری از اضطراب و مثبت اندیشی راه مقابله با کرونا

روانشناس و استاد دانشگاه اسن یورد استانبول با بیان اینکه یکی از عوامل ضعف سیستم ایمنی بدن عامل روانی، استرس و اضطراب است، گفت: دوری از اضطراب و استرس و در عین حال مثبت اندیشی، عامل مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. دکتر داود ابراهیمی در گفتگو با بوراپرس با بیان اینکه از نظر […]

روانشناس و استاد دانشگاه اسن یورد استانبول با بیان اینکه یکی از عوامل ضعف سیستم ایمنی بدن عامل روانی، استرس و اضطراب است، گفت: دوری از اضطراب و استرس و در عین حال مثبت اندیشی، عامل مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

دکتر داود ابراهیمی در گفتگو با بوراپرس با بیان اینکه از نظر علمی، هشتاد و پنج درصد بیماری‌های فیزیکی متاثر از عوامل روانی است، افزود: ترس از بیماری و مرگ، عامل بازدارنده مهمی در بهبود بیماری و پیشگیری از بیماری است.
این روانشناس با اشاره به این نکته که با تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌توان از بیماری‌ها پیشگیری کرد، ادامه داد: پنج توصیه مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن عبارت است از رعایت بهداشت فردی، تغذیه مناسب، خواب خوب، دوری از اضطراب، استرس و نگرانی وعامل پنجم مثبت اندیشی است.
وی عنوان کرد: فقط دوری از نگرانی و اضطراب بیماری، کافی نیست باید بتوانیم اتفاقات را از جنبه مثبت آن بررسی کنیم و بدانیم اتفاقات ناگوار امروز، تجربه ای مفید برای آینده خواهد بود.