تبریز اشتراکات فرهنگی زیادی با جمهوری آذربایجان دارد
تبریز اشتراکات فرهنگی زیادی با جمهوری آذربایجان دارد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی با جمهوری آذربایجان دارد و باید روابط دو کشور در تمام زمینه ها گسترش یابد.

محمدرضا پورمحمدی شامگاه دیروز سه شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با تاکید بر ظرفیت های اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این پتانسیل ها می تواند زمینه افزایش همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران بیشترین آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان را دارد، ادامه داد: اراده ملی ایران و آذربایجان برای استحکام روابط در زمینه‌ های مختلف است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ما نیز آماده همکاری با جمهوری آذربایجان هستیم، افزود: آذربایجان شرقی زمینه ‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ ها با جمهوری آذربایجان دارد.

استاندار آذربایجان شرقی به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امروز استکبار به دنبال ایجاد فشار و تحریم ها علیه ایران است تا ارتباط ما با جهان محدود شود، دشمن می خواهد ایران منزوی شده و انقلاب اسلامی به اهداف خود نرسد درحالیکه نباید فراموش کرد که این دوره تحریم گذراست.

وی سپس در ادامه این دیدار گفت: تحریم ها فرصت خوبی است تا با کشورهای همسایه ارتباطات مختلف اقتصادی افزایش یابد، در این خصوص امیدواریم همسایگان ما با گسترش روابط اقتصادی در کنار ما باشند.

آماده همکاری دوجانبه با ایران هستیم

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه آماده همکاری دوجانبه با ایران هستیم، ادامه داد: آماده گسترش مناسبات فرهنگی و هنری و گردشگری با ایران در کنار مسائل اقتصادی هستیم.

علی ‌نقی حسین ‌اف با تاکید بر اینکه بعد از روسیه بیشترین آمار گردشگران ورودی به جمهوری آذربایجان متعلق به ایران است، گفت: مردم ایران علاقه بسیاری برای دیدن آثار تاریخی جمهوری آذربایجان دارند.

وی با بیان اینکه ما مصمم به گسترش همکاری ها با ایران و تبریز هستیم، ادامه داد: روسای جمهوری دو کشور دیدارهای متعددی باهم دارند که نشان‌ دهنده نزدیکی دولت ‌ها است.