سالن‌های ورزشی آذربایجان شرقی برای میزبانی مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی تجهیز می‌شود
سالن‌های ورزشی آذربایجان شرقی برای میزبانی مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی تجهیز می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حال ورزش این استان خوب شده است، گفت: سالن‌های ورزشی آذربایجان شرقی برای میزبانی مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی تجهیز می‌شود.

ایوب بهتاج پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش با بیان اینکه حال ورزش آذربایجان شرقی خوب است، اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تعامل خود را با دانشگاه‌ها، نهادهای مختلف، شهرداری، شورای شهر، استانداری و فرمانداری افزایش د‌اد‌ه و در ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها موفق باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در برنامه کاری ‌توسعه تجهیزات و امکانات ورزشی ‌در تبریز را در دستور کار داریم، ‌گفت: در همین راستا نیز اقداماتی برای تجهیز سالن‌ها برای میزبانی مسابقات قاره‌ای و بین‌المللی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بعد از تبریز توسعه امکانات و تجهیزات ۳ شهرستان بزرگ استان یعنی مرند، مراغه و میانه نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: یکی از سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی انتقال مسابقات آسیایی و بین‌المللی به این شهرهاست.

بهتاج با اشاره به روند خوب ورزش قهرمانی در استان گفت: در ارتباط با بحث ورزش قهرمانی، در تاریخ ورزش این استان در بازی‌های جاکارتا توانستیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم و کسب مدال‌های رنگین توانست نشان‌دهنده ظرفیت‌های موجود در این استان باشد.‌

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی نیز برنامه‌های خوبی را با همکاری اساتید و پیشکسوتان شروع کرده‌ایم و قطعاً در آینده شاهد پیشرفت خوبی در ورزش قهرمانی و همگانی خواهیم بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توسعه ورزش قهرمانی، همگانی به دست نمی‌آید مگر اینکه آموزش و پژوهش را در کنار آنها داشته باشیم اضافه کرد: این انتظار را داریم که آموزش و پژوهش حداقل به عنوان یک گروه تخصصی در ادارات کل احیا شود تا بتوانیم بیش از پیش شاهد پیشرفت ورزش در بخش‌های مختلف باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ارتباط‌ با پیشرفت این استان در بخش ورزش بانوان خاطرنشان کرد: در ارتباط با ورزش بانوان، با توجه به تمهیداتی که داشتیم، ‌در المپیاد استعدادهای برتر توانستیم مدال‌های طلای برابر و بیشتر از آقایان را کسب کنیم و این موضوع نویدبخش درخشش بانوان بوده و نشان می‌دهد این بخش در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.