آذربایجان شرقی با ۵ درصد جمعیت کشور فقط ۴ درصد اعتبارات عمرانی دارد
آذربایجان شرقی با ۵ درصد جمعیت کشور فقط ۴ درصد اعتبارات عمرانی دارد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا استان آذربایجان شرقی که ۵ درصد جمعیت کشور را دارد باید اعتبارات جاری عمرانی آن فقط ۴ درصد باشد؟.

بیت الله عبداللهی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: چند آمار رسمی در خصوص استان آذربایجان شرقی بیان می‌کنم، این آمار رسمی است که خود سازمان برنامه و بودجه استان منتشر کرده است، استان آذربایجان شرقی از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه ۹ کشور را دارد، به علت عدم رسیدگی به روستاها، جمعیت استان آذربایجان شرقی به شدت کاهش می‌یابد. بر اساس همین گزارش های سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی، استان آذربایجان شرقی جزء مهاجر فرست ترین استان کشور است و بالاترین آمارهای طلاق را دارد، سرمایه گذاری در صنعت استان کاهش یافته است، تولید سرانه استان پایین تر از متوسط کشوری است.

وی افزود: استان ما ۵ درصد جمعیت کشور را دارد، در حالی که ۴ درصد اعتبارات جاری عمرانی به استان داده می شود و همچنان مسئولان پاسخگو نیستند چرا استانی که ۵ درصد جمعیت کشور را دارد باید اعتبارات جاری عمرانی آن فقط  ۴ درصد باشد، وقتی استان این وضعیت را دارد شهرستان های اهر و هریس جزء مهاجر فرست ترین شهرستان های استان هستند.

عبداللهی ادامه داد: این استان حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین دارد و ببینید چه وضعیتی در بحث راه، صنعت و کشاورزی و اقتصاد دارند؟ از همدردی دوستان درخصوص کودکان سوخته سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم، در جاده تبریز – اهر هم شاهد بودم اخیرا ۶ نفر در تصادفی در این جاده سوخته بود، امیدوارم بحث آب در استان ما هم رسیدگی شود.