خداحافظی استقلال با نیومایر و الحاجی گرو
خداحافظی استقلال با نیومایر و الحاجی گرو

خارجی‌های پرسروصدا اما کم‌فایده استقلال بعد از فسخ قرارداد خود ایران را ترک کردند.

خبرآنلاین نوشته الحاجی گرو، مهاجم نیجریه‌ای استقلال که در ابتدای فصل به عنوان جانشین مامه تیام به استقلال پیوسته بود، از جمع آبی‌ها جدا شده و به سوئد بازگشته است.

گروی نیجریه‌ای در لیگ هجدهم ۷ بار برای استقلال به میدان رفت که موفق به زدن گلی نشد. تنها گل گرو برای آبی‌ها در دیدار این تیم برابر سایپا در جام حذفی بود که مهاجم‌ نیجریه‌ای استقلال از روی نقطه پنالتی گل دوم‌ شاگردان شفر برابر نارنجی‌پوشان را به ثمر رساند.

این بازیکن که بامداد امروز ایران را ترک کرد در اینستاگرام خود نوشته: «لحظه‌ای که از پذیرش سختی‌ها اجتناب می‌کنید، لحظه‌ای است که از پیشروی جلوگیری می‌کنید. بازی کردن در یکی از بهترین تیم‌های آسیایی تجربه بی‌نظیر بوده است. از روز اولی که به اینجا آمدم همه چیز خوب بود. فقط می‌خواهم از مربی و هم تیمی‌هایم و مسوولان باشگاه تشکر کنم و همچنین از هواداران دوست داشتنی که حمایت‌شان باور نکردنی‌ است، یک تشکر بزرگ انجام دهم. بار دیگر می‌خواهم از همه کسانی که در زمان حضورم در ایران و در استقلال همراهم بودند تشکر کنم. برای شما در آینده آرزوی موفقیت دارم.»

شب گذشته همچنین مسئولان استقلال با نیومایر برای فسخ قرارداد به توافق رسیدند تا به این ترتیب او هم جدا شود.

نویمایر در مدت حضور در استقلال هرگز نتوانست به این تیم کمک کند و جانشین مناسبی برای جپاروف نبود تا استقلالی ها در اولین روز تعطیلات نیم فصل با او فسخ کنند.

با جدایی این دو بازیکن استقلال حالا به صورت جدی تری در بازار فعالیت خواهد کرد و باید منتظر خرید های خارجی این تیم در روزهای آتی باشیم زیرا شفر نشان داده هیچگاه قبل از جذب بازیکن، اجازه جدایی به بازیکنان تیم خود را نمی دهد.

گفته می‌شود سرمربی آلمانی استقلال به مدیران باشگاه گفته خودش مسئولیت فسخ قرارداد این دو بازیکن را برعهده را می گیرد به شرط اینکه مابه التفاوت قرارداد گرو و نویمایر در نیم فصل دوم صرف خرید دو بازیکنان جدید شود. فتحی هم این شرط را پذیرفته و به همین دلیل در نقل و انتقالات استقلال قطعا دو بازیکن خارجی به خدمت می‌گیرد.