حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در ایران تسهیل می‌شود
حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در ایران تسهیل می‌شود

سرکنسول جدید ترکیه گفت: دنبال تسهیل امور مربوط به حضور سرمایه گذاران و اتباع ترکیه در ایران هستم.

حسین گونگور شب یکشنبه در دیدار با شهردار تبریز افزود: برخی مشکلات مربوط به حضور سرمایه گذاران ترک در ایران باید مرتفع شود و با رفع این مشکلات به طور قطع شاهد حضور آنان در این کشور و تبریز خواهیم شد.
وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی ۲ کشور یادآوری کرد: وظیفه من توسعه روابط بین دو کشور دوست ایران و ترکیه بوده و در این راستا پیگیری مباحث اقتصادی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سرکنسول جدید ترکیه در تبریز اظهار داشت: توسعه حضور سرمایه گذاران در تبریز اقدامی دو طرفه بوده و برخی مسائل قانونی و تسهیل روابط باید از سوی دو طرف حل شود.
گونگور با اشاره به توانمندی ترکیه در زمینه های مختلف ادامه داد: این کشور تجارب خوبی در موضوعاتی مانند ساخت شهرک های صنعتی دارد و می تواند این تجارب را به ایران انتقال دهد.
وی با اشاره به وجود مناطق مختلف برای درخت کاری انبوه در تبریز، گفت: در هر دوره شهرداری و کنسولگری می توان به حجم درختکاری این مناطق اضافه و آن را به نماد دوستی دو کشور تبدیل کرد.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز گفت: شورای اسلامی و شهرداری تبریز به دنبال ایجاد روابط موثر با کشورهای منطقه است.
شکور اکبرنژاد با بیان اینکه دیپلمات ها در توسعه کشورها و روابط مسالمت آمیز آن ها با یکدیگر نقش بالایی دارند، افزود: ارتباط سازنده با کشورهای همسایه جزو برنامه های شورای اسلامی پنجم و شهرداری است.
وی یادآوری کرد: ترکیه به دلایل متعدد برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و امید است در دوره مدیریت سرکنسول جدید شاهد توسعه روابط باشیم.
اکبرنژاد با اعلام آمادگی برای همکاری با کنسولگری ترکیه افزود: در حوزه هایی مانند سرمایه گذاری، انتقال دانش های نوین و محیط زیست، می توان از دانش و تجربه ترکیه استفاده کرد.